Главная » Статьи » Общество » Навчання |
Багато хто думає, що успіх реформ лежить саме в реформах економічних.
Але повірте, коли у вас народ - "аграрні тубільці", то ви можете
запроваджувати будь-які економічні режими, але виробляти ноутбуки вони
не будуть. Тому реформи або мають стати відповіддю на зростання рівня
розвитку суспільства, або спочатку сприяти цьому розвитку, тобто через
реформу освіти.
Свого часу Роджерс закинув вірусну ідею про трансформацію системи освіти в Україні - "ліквідувати дипломи". Незважаючи на перший погляд абсурдність цієї ідеї - в ній є потужне раціональне зерно. Адже фактично таким чином ми вбємо негативну мотивацію людей йти у вузи і відсиджувати там за папірчик. Але я хотів розповісти не про це. В сучасних умовах 3джі, вай-фай, вікіпедії та айфонів і т.д. навчання у вузі втрачає своє класичне розуміння. Я вже не кажу, що найсмішнішим завданням, яке може дати викладач - це написати реферат. Тобто фактично, нам раніше читали якийсь курс 72 години, бо викладач висидів цей курс в бібліотеці і шанс, що ви знайдете цю інформацію ще десь мінімальний. То сьогодні сам викладач часто читає вам сторінки з вікіпедії чи тупих університетських підручників (ганебні компіляції перекладів). Для чого сидіти 72 години на парах, якщо вся ця інформація є навколо?! (правда є винятки по деяким технічним освітам, але нажаль їхня популярність на тлі: юрист, менеджер, міжнародник - мізерна). Нещодавно я їхав в автобусі читати тренінг з ораторства і моєю сусідкою виявилась вже пенсійна викладачка англійської у житомирському вузі. Ми почали обговорювати систему освіти і викладання. Я розповів, що попри те, що кандидат наук не викладаю пари у вузах, оскільки вважаю це вбиванням часу за мізерну плату. Але головне, що я вважаю університетське навчання "меганеефективним" для сучасних умов, оскільки воно не дає навичків, а дає і без того доступний масив інфо, який ще й старіє швидко. Тому, підводив я її до своєї ключової тези, краще провести один тренінг із одночасним переходом в практику, ніж вичитати 72 годинний курс, якоїсь історії, філософії, методології певного предмету (що і так забудеться після екзамену), коли кожен студент може це зробити самостійно у випадку зацікавленості чи потреби. Відповідь викладачки вбила мене наповал своєю банальністю та істинністю: А за що тоді платити викладачам зарплату? І тут я зрозумів, що вся система освіти є жертвою старих принципів формування зарплати, коли вичитана година - це копійка. Фактично, така система і стимулює множити предмети, лекції, наповнювати їх непотрібною і неефективною інформацією, а студентів змушувати "прожигати жизнь" на лавках аудиторій. Декілька днів я думав як це можливо змінити. Власне, подумав я, чому викладачі у вузах, які мають для цього статусу мати науковий багаж (типу кандидатської чи докторської), займаються тим же, що і вчительки у школах, тільки на інші теми? Просто викладають? Ще й множать безперестанку "тупі" підручники? Хіба їхнім безпосереднім завданням є не наука, а вже за наслідками науки викладання? Моя відповідь теж буде проста: сучасний викладач вузу має викладати від сили 24 години, а решту годин займатись наукою. І ціна зарплати має містити 65% наукових здобутків, а не банального читання вголос чужих текстів. П.С. Написане стосується більшою мірою наук про які можна сказати - гуманітарні. Моя викладачка з економіки на першому курсі (ще й кандидат наук) півроку читала нам лекції безпосередньо з підручника Економіка 10-11 клас. І навіть не соромилась його в щось загортати. Віктор Андрусів (політик, громадський діяч, журналіст)Джерело: Політико. | |
Просмотров: 683 | | |
Всего комментариев: 0 | |